Norges kulturvernforbund har behov for å jobbe strategisk med merkevarebygging for å kommunisere effektivt – verbalt, skriftlig, fysisk og digitalt. Dette er et ledd i prosessen med opprettelsen av organisasjonens regionale nettverk. Merkevarebyggingen er viktig for å innfri alle 3 delmål i Kulturvernforbundets strategi og arbeidsplan for 2022 – 2024:
- Synliggjøre kulturvernorganisasjonenes samfunnsnytte og styrke organisasjonenes rolle
- Styrke organisasjonene faglig og bidra til økt samordning
- Øke det frivillige kulturvernets omdømme
Mål for denne spesifikke prosessen er å:
- redegjøre for organisasjonens navn- og begrepsbruk (Kulturvernforbundet, Kulturarvnettverk, Kulturarvkonferansen, Kulturminnedagene…)
- utarbeide ny logo og visuell profil for Kulturvernforbundet og de nyopprettede regionale leddene
- jobbe mer målrettet med Kulturvernforbundets merkevare
For å få et best mulig resultat av prosessen ønsker vi deres innspill!
Her kan du lese mer om dagens merkevare og behov